Notes & Beats?

Notes & Beats is een initiatief van muzikale vriendinnen Lies en Lore. Ze ontmoetten elkaar als collega’s op de academie van Borgerhout en werden in een mum van tijd muzikale soulmates. Hun passie voor muziekeducatie leidde tot een schat aan materiaal, spelletjes en concepten voor leerkrachten die hun muzieklessen nog leuker willen maken.

Muzikale spelletjes

Dankzij onze Notes & Beats-spelletjes ga je creatief en actief aan de slag in de muziekles. Plezier maken staat centraal en dat weerspiegelt zich ook in de uitnodigende vormgeving van het materiaal. Tijdens het spelen ontwikkelen kinderen en jongeren onbewust hun muzikale skills. Neem gerust een kijkje in onze shop of vraag een offerte aan.

Workshops

Momenteel focussen we onze workshops nog even op leerkrachten die inspiratie zoeken voor hun muzieklessen. Maar daar blijft het zeker niet bij! In de toekomst breiden we ons aanbod verder uit. Denk bijvoorbeeld aan ukelele-lessen voor leerlingen uit het basis- en middelbaar onderwijs, het spelenderwijs ontdekken van de audioproductiesoftware Ableton, of workshops voor klassen van de tweede graad van het Deeltijds Kunstonderwijs. Klinkt als iets voor jou? Ontdek ons volledige workshop-aanbod.

Heb je vragen, ideeën of aanmoedigingen voor ons? Laat gerust van je horen!

Hey, ik ben lore

dit ben ik in getallen

trappen naar mijn appartement
0
jaar lang saxofonist
0
ideeën voor nieuwe spelletjes
0

en dit ben ik in een paar extra woorden

Muziek is al mijn hele leven ‘mijn ding’. Aan de muziekacademie van Heist-op-den-Berg vond ik de ideale match: de saxofoon. Enkele jaren later wandelde ik het Conservatorium van Brussel buiten met een masterdiploma saxofoon op zak. En met een diploma van de specifieke lerarenopleiding, want ik had al snel door dat ik het verschil wilde maken in het muziekonderwijs.

Daarna combineerde ik zes jaar lang een job als leraar muzikale opvoeding in het Montfortcollege van Rotselaar met lessen muziekatelier (MCV), initiatie en saxofoon in de academies van Deurne, Wilrijk en Borgerhout.

In die laatste twee academies werk ik nog steeds: in Borgerhout als leerkracht MCV, instrumentatelier en groepsmusiceren en in de academie van Wilrijk als leerkracht saxofoon

Naast mijn vaste jobs zet ik regelmatig mijn schouders onder projecten en workshops. Sinds dit jaar geef ik het ‘Kunstkuur’- en ‘Kunstkuren’- project aan een lagere en een middelbare school. Ook heb ik al workshops gegeven aan Koor&Stem rond zingen met tieners, workshops rond creatieve werkvormen in een MCV-les aan mede-leerkrachten en een workshop over Ableton aan de studenten Muzikale Opvoeding van de AP Hogeschool in Antwerpen.

Hey, ik ben lies

dit ben ik in getallen

muzikale leerlingen
0
is mijn lievelingsgetal
0
planten in mijn huis (voorlopig)
0

en dit ben ik in een paar extra woorden

Ik ben al van jongs af aan geprikkeld door cultuur en muziek. Hoe kan het ook anders, met twee historici als ouders? Of ik naar de muziekacademie wilde gaan, was dan ook een overbodige vraag. Aan de stedelijke muziekacademie van Beringen volgde ik dwarsfluit en zang. Om mezelf te kunnen begeleiden, koos ik als tweede instrument voor piano

Na de middelbare school wilde ik alles inzetten op mijn hobby. Ik startte een opleiding muziekpedagogie aan het Lemmensinstituut in Leuven, behaalde mijn masterdiploma en een diploma van de specifieke lerarenopleiding.

Intussen sta ik zes jaar voor de klas, zowel in het deeltijds- als het dagonderwijs. Op dit moment geef ik les in de academie van Borgerhout als leerkracht MCV en in het Sint-Jozefinstituut in Kontich als leerkracht muziekSinds dit jaar geef ik in Kontich ook Talent, een vak waarbij leerlingen van het eerste middelbaar kunnen proeven van de basisoptie Kunst en Creatie

Ook ik combineer mijn vaste lesuren graag met workshops en projecten. Ik gaf al workshops voor Jeugd en Muziek rond zingen met kinderen en werkte mee aan het ‘Kunstkuren’-project in verschillende lagere scholen. Naast algemene muzikale vakken gaf ik ook pianolessen in De Nieuwe Muziekschool in Mortsel.